Tuinwaardig levert in Nederland en België.

Bestellingen
Een bestelling plaatsen kan op de volgende manieren:
 - Via onze webshop
-  Via een offerteaanvraag
-  Via email

Orderbevestiging
Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging. Heeft u uw bestelling gedaan via de webshop dan ontvangt u deze direct na het plaatsen van uw bestelling.

Orderverwerking
- Plaats uw bestelling via onze webshop en wij leveren volgens orderbevestiging snel bij uw thuis.
- Zodra uw betaling via de webshop is ontvangen, gaat de order in verwerking.  
- Zorg in geval van bestelling via offerte of email dat de betaling tijdig bij ons binnen is onder vermelding van het factuurnummer die is weergegeven in de bevestigingsmail. Let op, na ontvangst van uw betaling of aanbetaling verwerken we pas uw order.
- U ontvangt bij een update van uw orderstatus van uw order altijd een e-mailbericht.
- Afgesloten binnensteden a.u.b. melden in het opmerkingsveld bij uw bestelling.

Betaling
Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW. Wij werken met Rabobank Omnikassa en bieden u de volgende betaalmethoden:

- iDEAL (geen extra kosten), zorgt voor de snelste verwerking van uw order
- Vooraf overmaken (geen extra kosten), zorg dat de betaling tijdig is gedaan, vermeld het factuurnummer bij uw overboeking
- Mastercard (toeslag 1,5%)
- Visa (toeslag 1,5%)
- Maestro / VPay (geen extra kosten)
- Bancontact (geen extra kosten)

Leveringstermijnen en verzendkosten
De meeste producten worden geleverd tussen de 2 en 10 werkdagen (mits voorradig). Voor onze maatwerk producten is de leveringstermijn als volgt:
- Houten plantenbakken: 5 tot 10 werkdagen
- Tuinmeubelen: 2 tot 4 weken

De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte en gewicht van het product.
- Pakketleveringen in Nederland kosten tussen de € 6,95 en € 15,-
- Pakketlevering naar België kosten tussen de € 12,95 en € 25,-
- Palletleveringen in Nederland kosten tussen de € 30,- en € 49,95 (m.u.v. de Waddeneilanden)
- Palletleveringen naar België kosten tussen de € 30,- en € 75,-

Deze verzendkosten van uw gekozen product worden automatisch zichtbaar in de winkelwagen. Voor sommige producten geldt een franco levering boven een bepaald bedrag.

Levering van uw product
- Bestellingen geleverd door PostNL worden op het door u aangegeven adres aangeboden. Op het moment dat u niet thuis bent, bieden wij het pakket aan bij de buren. U ontvangt dan een kaartje in de brievenbus met daarop het adres waar uw pakket is geleverd.
- Levering van grotere producten via pallettransport gebeurt na contact via telefoon of email. Wij leveren al onze producten af op de begane grond 1e deur. Zorg dat u bereikbaar bent op de door u opgegeven telefoonnummer(s) en houdt u email in de gaten. Wij nemen voor levering met u contact op voor het indicatieve levertijdstip. Specifieke vragen en/of het naar binnen brengen van uw bestelling is na overleg (tegen redelijke meerkosten) met de transporteur mogelijk.

Retourbeleid
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via email. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten. Is het artikel defect bezorgd of is deze kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld uw klacht dan direct na ontvangsten stuur foto’s via email.

Uitgesloten van retour zijn tuinmeubelen, plantenbakken en andere maatwerk producten. Deze worden specifiek voor de klant samengesteld en gemaakt en kunnen door hun aard niet worden geretourneerd.